viernes, 4 de noviembre de 2011

20/10/2011

Bona tarda lectors/es!!
Avui hem tingut classe amb el Joan-Anton. Ha sigut una de les sessions més interessants i la que se m'ha fet més curta. Ha consistit en crear debat de les lectures que prèviament havíem escollit en grup. la lectura que li ha tocat exposar al meu grup a sigut "mas allà de la tecnologia. Capítol 6". Per falta de temps no ens hem pogut estendre'ns massa però considero que era una lectura ideal per debatre en grup i parlar-ne sobre ella. Per tant, a continuació us faré cinc cèntims.
Aquesta tracta sobre els videojocs com a mètode d'aprenentatge. Primerament, comenten que aquest es una aprenentatge “hojareño” que es caracteritza com auto dirigit, espontani i motivador. Un altre idea que vam extreure de la lectura va ser que la tecnologia, es un estil d’aprenentatge més flexible, de final obert, dirigit pel propi estudiant i que suggereix diferents vies per aprendre. La lectura s’ha basat en el que deien dos autors, Prensky i James Gee. El primer diu que els jocs complexes fan als nens que siguin millors persones i que tinguin més èxit en un futur i que sobretot els videojocs ensenyen als nens a pensar. I Gee té un caràcter més sociològic diu que els jocs suposen un procés d’aprenentatge més profunds i rics, i sobretot que no es una qüestió de classe socials.
I per finalitzar en aquesta lectura, vull dir que els dos creuen que els videojocs violents eduquen positivament i tenen un aprenentatge molt actiu en els nens/es. Aquesta seria un dels  motius pels que haguéssim volgut tenir més temps de debat.

No hay comentarios:

Publicar un comentario